Koronavírus levél III.

Kedves Cserkésztestvérek!

Az elmúlt héten beköszöntött az az időszak, amely új kihívások elé állította csapatainkat, őrseinket, cserkészeinket és a vezetőket egyaránt. Köszönjük mindenkinek az ebben a különleges helyzetben tanúsított felelős vezetői viselkedését! Örülünk és ezúton is köszönjük, hogy a legutóbbi levelünkben bemutatott Online Módszertani Gondolatok Cserkészeknek Facebook-csoporthoz ilyen nagy számban (eddig 1440 cserkész) csatlakoztatok! Amennyiben ismertek még olyan vezetőt, aki nem tagja a csoportnak, úgy javasoljuk, hogy őt is hívjátok meg! Így számára is elérhető lesz az a sok ötlet és gondolat, amely megosztásra került a csoportban. 

Milyen lépéseket tettünk az elmúlt időszakban?

Irodai működés

A múlt héten az EFOP iroda teljesen Home Office-ba vonult, a Tömörkény utcában pedig csak a szükséges mértékben vannak jelen a munkatársak, ezért ha valamilyen egyeztetni, intézni valótok van, kérünk Titeket ezt vegyétek figyelembe!  A cégeink által üzemeltett helyszínek vonatkozásában lentebb, a vállalkozásaink helyzetét érintő blokkban írunk bővebben. A normál rendszerre való visszaállásról tájékoztatást fogunk küldeni. 

Országos szervezésű programok a tavaszi időszakban

Biztosan tudjátok, hogy az EFOP-projektek egyik legfontosabb tevékenysége a programszervezés cserkészeink és vezetőink számára. A bevezetett korlátozások tehát nem csak a projektet, hanem a Ti, illetve cserkészeitek naptárát is érintik, ennélfogva tájékoztatni szeretnénk benneteket, hogy az előttünk álló EFOP-ból finanszírozott programok vonatkozásában milyen döntéseket hoztunk. 

Általánosságban azt mondhatjuk, hogy május végéig nem tartunk mozgalmi programokat, a május végétől tervezett programokról pedig május első felében fogunk dönteni, egyelőre pedig tervezünk velük. Emellett pedig dolgozunk online eseményeken is, ezeknél számítunk Rátok mint résztvevőkre és mint segítőkre a programok kommunikálásában, közvetítésében. Amennyiben javaslatotok, ötletetek lenne ezekkel kapcsolatban, vagy tudnátok ebben segíteni, úgy jelentkezzetek nálunk! 

I. Ami elmarad:

  • Regös szakági nap  

II. Amiket online szeretnénk megtartani:

  • Forrásteremtő TTK-SZMCS (Nagymegyer – csak konzultáció / Palást – komplexebb)
  • Összeszövő döntő

III. Amit elhalasztunk (még nem tudjuk mikor lesznek megtartva, függ az önkéntes szervezőktől is):

  • Cserkész Olimpia
  • Árvízi emléknap
  • Országos Cserkésznap 
  • VI. kerületi felnőttképzés
  • V. kerület + VMCSSZ Forrásteremtő TTK
  • Élménynapok / Cserkésztörténeti órák
  • Miatyánk sorozat (Mustármag)
  • Bibliadráma sorozat (Mustármag)

IV. Amikről később döntünk, hogy megtartjuk-e (zárójelben a döntés időpontja):

  • Országos Küldöttgyűlés (legkésőbb május 3.)
  • Határtalanul (május 3.)
  • Regös tábor (május 13.)
  • Gubacs – egyelőre tervezzük megtartani (július 1.)
  • Scout Trail Run (augusztus 5.)

Vállalkozásaink helyzete

A Cserkészingatlanok Nonprofit Kft. és a Scoutmaster Kft. által kezelt ingatlanok helyszínein jelen vagyunk, mivel ezeken a helyeken biztosított az egészséges munkavégzéshez szükséges összes feltétel. Természetesen figyelünk az előírásokra és ajánlásokra és erre felhívjuk munkatársaink, partnereink figyelmét is. A helyszíni irodáinkba kizárólag az oda beosztott személyek léphetnek be, külsősöket sehol sem fogadunk, valamint teljes mértékben átálltunk elektronikus ügyintézésre (a helyszínekkel kapcsolatos ügyekben kizárólag ilyen formában van lehetőség kapcsolatfelvételre):

  • Nagykovácsi kastély és matracszállás, BiPi Villa: info@cserkeszingatlanok.hu 
  • Sztrilich Pál Cserkészpark: info@scoutmaster.hu

A cégek működését és helyzetét húsbavágóan érinti a jelenlegi veszélyhelyzet, az első negyedév összes lefoglalt rendezvénye és szálláshely foglalása lemondásra került. Igyekszünk pozitívan tekinteni a jövőbe, de azt látjuk, hogy ez a piac várhatóan leghamarabb  csak a II. félévre fog újraindulni. Ebben a helyzetben óriási segítséget jelent, ha a veszélyhelyzet elmúltával minél több rendezvényt szerveztek MCSSZ helyszínekre (BiPi Villa, Cserkészpark, Nagykovácsi), ezzel is segítve a talpraállást.

A Cserkészingatlanok Nonprofit Kft. és a Scoutmaster Kft. a helyzetre gyorsan reagált és közösen elkészítették a cégek járványügyi kódexét, amit az MCSSZ szövetségi igazgatójával és országos elnökségével történő egyeztetést követően a megfelelő felületeken közzé is tettek.

Önkéntesség a járvány idején – A cserkész ahol tud segít!

A célunk az, hogy az MCSSZ és a cserkészek is szolgálatot tudjanak vállalni és a társadalom számára hasznos önkéntes feladatokat tudjanak végezni a járvány idején is. 

Tekintettel arra, hogy nem szeretnénk elhamarkodottan országos léptékű programokat hirdetni, esetleg nem megfelelő felkészülés mellett magát a járvány terjedését elősegíteni, néhány helyi kezdeményezésen keresztül (pl.: idősek ellátásában való közreműködés önkormányzatokkal) szeretnénk kiismerni a hasznos és jól működő modelleket. Ezekről aztán tájékoztatást adunk Nektek és minden csapat helyi szinten eldöntheti, hogy a jó gyakorlatok mentén részt kíván-e vállalni ilyen jellegű a feladatokban. Azt gondoljuk, látva a jelenlegi helyzetet, fontos, hogy inkább megfontoltan, mintsem kapkodva próbáljunk önkéntes feladatokat vállalni.

Bízunk abban is, hogy Ti magatok is keresitek a segítségnyújtás formáit. Kérjük, hogy ha részt veszek már működő helyi kezdeményezésekben, akkor írjátok meg nekünk, hogy a jó gyakorlatokat országos szinten is terjeszteni tudjuk! 

 Mindezek mellett ajánljuk figyelmetekbe az alábbi lehetőségeket: 

  • az alábbi weboldalon országosan, szervezett keretek között tudjátok felajánlani segítségeteket
  • az MCSSZ Katasztrófavédelmi szakága a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság kérésére önkénteseket keres a koronavírus kapcsán felmerülő feladatok ellátására. Elsősorban Budapestieket keresünk, de ha más városban élsz, lehet, hogy később ott is szükség lehet még rád, töltsd ki nyugodtan te is a kérdőívet. A feladatok főként az orvosok szállítása a tesztelések helyszínére, illetve idősek, otthon elesettek megsegítése és ellátása. Amennyiben egészséges és tünetmentes vagy, nem lakik a háztartásodban veszélyeztetett, van erre szabadidőd, és vállalod a kockázatot, kérlek töltsd ki az alábbi kérdőívet

Végül, köszönjük a segítséget abban, hogy Cilu néni számára sikerült véradót találni! Számos más beteg számára is létfontosságú, hogy legyen elég véradó, ezért szeretnénk felhívni a figyelmeteket a véradás fontosságára: – természetesen figyelembe véve a járványügyi helyzetet – aki teheti menjen el vért adni! Itt olvashatsz arról, hogy ki adhat vért.

Az Országos Elnökség részéről továbbra is igyekszünk tájékoztatni Benneteket emailben, az Országos Hírlevélen keresztül, illetve az MCSSZ Országos Elnökség Facebook-oldalán keresztül. 

Keressük meg, hogy itt és most mit tudunk tenni azért a jobb világért! 

Jó munkát!

Az országos elnökség nevében:

Hegyi Armand csst. (105.)

országos vezetőtiszt