Igazi magyar fejlesztés. Van benne egy kicsi szabadulószoba, városismereti séta, és képregényes, filmes ihletettség: ez a BIG kalandjáték-univerzuma, vagyis a Budapest Interactive Game, melynek terei ugyan Budapesten vannak, de egy kódolt, titkokkal teli világba nyitnak kaput. Játék mindenkinek.
Akik már beléptek a BIG univerzumba azt mondják, minden más lesz utána. A város, az utcák egy hatalmas játszótérré válnak, az emberek – időnként a valóságban is – egy párhuzamos történet szereplői. A kapu őrzői, Bayer Árpád (1106.) és Kovácsházi Gergely st. (25.) játékmesterek az MCS vendégei.
„A nevem Moretta. Egy barátom, mentorom váratlanul meghalt. Utolsó napján egy csomagot és egy levelet küldött nekem, amiben megkért arra, folytassam a nyomozását. Ez 2015 novemberében történt. Azóta felszámoltam előző életemet, amiben hírszerzőként dolgoztam, és arra kényszerültem, hogy a legnagyobb titokban folytassam a munkát. Most csak ez a blog köt össze a világgal.” – mutatkozik be a rejtélyes nő, aki az egyik „mindentudója” a BIG univerzumnak.
MCS: Mi még BIG előtti állapotban vagyunk, de akik már beléptek az univerzumba azt mondják, minden más lesz utána. A város, az utcák egy hatalmas játszótérré válnak, és az emberek, időnként a valóságban is egy párhuzamos történet szereplői. Ez egy igazi felnőtt keretmese, cserkésztalálmány!
Gergő: Ez a játék hasonlít a szabadulószobákhoz, csak nem oda, hanem a városba vagyunk bezárva. A játékosoknak különböző lakatokat kell nyitogatni, logikai feladványokat megfejteni. Két helyszínen zajlanak az események, az egyik a Gárdonyi szobor környéke a Bartók Béla úton, a Kelet kávézóból, a másik játék pedig az Astoriához közel, a Csendesben kezdődik. A feladatok megoldása közben a környéket bejárva megismerik a játékosok a helyi nevezetességeket, egykor ott élt híres emberek történeteit, anekdotákat. A legkisebb csapat két főből kell álljon, a legjobb a 6-7 fős. A kaland úgy kezdődik, hogy foglalnak egy asztalt az
egyik bázisunkon, és a megbeszélt időpontban az asztalukon találnak egy pakkot. Van benne kulcs, dobókocka, bábuk és más segédanyagok. Egy walkie-talkieval tartjuk a kapcsolatot a csapattal, akik egy video üzenetben kapják meg a kezdő lökést.
Árpi: Van egy időkorlát és egy forgatókönyv, amely alapján a történet karakterei is bekapcsolódnak a folyamatba. Ők nem helyben tartanak a csapattal, hanem video bejelentkezések által. Ezeket mi korábban vettük fel az adott helyszíneken, szóval tényleg olyan, mintha ők is ott lennének a kávézóban, vagy a séta közben az utcákon, de érkeznek különálló üzenetek is. Én személy szerint a játék azon sajátosságát kedvelem különösen, hogy ez nem egy mainstream városnézés, hanem Budapest alternatív városismereti sétája, a város rejtett kincseivel, kevésbé ismert történeteivel. Vagyis a BIG-ben mi a szabadulószobákat, a tematikus sétákat és a filmek, sorozatok, képregények világát ötvöztük. A sorozatunk egyelőre két részből áll, de a karaktereink további élete is figyelmet követel, így hát folytatjuk a BIG univerzum életének bemutatását!
MCS: Eddigi tapasztalatok alapján a játékosoknak mi okozza a legnagyobb örömet?
Árpi: Az, hogy végére tud érni, vagyis meg tudta oldani a feladatokat, meg tudott küzdeni a kihívásokkal. A feladatokon kívül a történet maga, ami sokakat magával ragad. Többféle nehézségi szint van, több korosztály is bekapcsolódhat a játékba. Volt olyan, amikor egy család három generációja is részt vett a BIG-ben.
Gergő: A nagyobbaknak üzenjük, hogy jelenleg egy olyan játékon is dolgozunk, ahol a szereplők is alakíthatnak a történeten, dönthetnek a folyamatokról. Ez egy kézműves sörös nyomozás lesz, sok-sok interakcióval.
MCS: Ti mivel foglalkoztok emellett?
Árpi: Én történelem szakon végeztem az ELTE-n, történész vagyok, és most doktorandus, ugyan ott. A területem a kollektív emlékezet és helyi identitás néhány pilisi település életében.
Gergő: Én közgazdásznak tanulok a Corvinus Egyetemen, most vagyok elsőéves. Gimnazista koromban csináltam több szabadulószobát és így találkoztunk Árpival a cserkészbálon. Mi remekül kiegészítjük egymást, Árpi a történelem tudását adja bele, és pedig egy kis gazdaságit.
Árpi: A BIG kalandjáték-univerzuma nekünk hivatást is jelent, mert cserkészként munkál bennünk a tudásátadás, és ez a játékforma tökéletesen hasznosítani tudja az eddigi cserkésztapasztalatainkat. Hiszen itt is az a feladatunk, hogy embereket rábírjunk a közös cselekvésre, majd elérni azt, hogy együtt jól érezzék magukat, és valahogy boldogabban, valami többel távozzanak, mint amivel megérkeztek.
A BIG ott lesz az Országos Cserkésznapon is április 23-án!
Fotók: BIG