Alternatív forrásteremtés és online kommunikáció a sikeres cserkészcsapat működéséért
Nagyon jól tudjuk, hogy a csapatok, civil szervezetek működésének és fejlesztésének egyik fontos eszköze a sikeres forrásteremtés, ami kéz a kézben jár a megfelelő (online) kommunikációval. A jelentkezők olyan gyakorlatorientált képzésen vehetnek részt, ahol többféle adománygyűjtést támogató eszközzel és módszerrel ismerkedhetnek meg. Csoportmunkában kis projekteket dolgoznak ki, amit saját csapatuk életébe átültetve maguk is sikeresen indulnak el az adománygyűjtés, ezáltal a stabil csapatműködtetés és fejlesztés útján. Itt jelentkezz.
Az elméleti előadások a forrásszerzés, kommunikáció, online marketing és adatbázis-építés területeit járják körbe, kitekintéssel a GDPR témájára is. Az ezekből megszerzett információkat mind a projektmunkába, mind a későbbi adományszervezésbe beépíthetik a résztvevők.
Mikor?
2019. március 22–24.
Hol?
Székesfehérvár
Kiknek szól?
Azoknak a cserkészeknek, akik
- úgy látják, a csapatuknak szüksége lenne pénzre, de nem tudják, honnan teremtsék elő
- kreativitásukat a forrásteremtésben is szeretnék hasznosítani
- érdeklődnek az adományszervezés iránt
- szeretnének Jamboree-ra menni, de nincs rá pénzük (egyéni forrásszerzés cserkészként)
Ki jelentkezhet (életkor, képesítés stb.)? Kell-e előképzettség?
- életévüket betöltött cserkészek. Előképzettség nem szükséges, de nem árt, ha könnyedén mozogsz az online térben, szeretsz kapcsolatot teremteni és ki tudsz állni jó ügyekért.
Hogyan zajlik majd a képzés? Gyakorlati vagy elméleti ismeretekre számítsak?
A képzés egy teljes hétvégét igényel, és egy alkalommal maximum 32 fő vehet részt rajta. Előadásokra, esettanulmányok átbeszélésre, saját kérdések tisztázására és kiscsoportos feladatmegoldásokra egyaránt számíthattok.
RÉSZLETES TEMATIKA
A. Forrásteremtési alapismeretek
A/1. Mire, hogyan és miért szerezzek forrást a csapatom számára?
- milyen típusú források léteznek
- forrástérkép, forrásszervezői stratégia
A/2. Hogyan lehetek „fundraising fit”?
- hazai és nemzetközi trendek
- a jó kampányok ismérvei
- motivációk, támogatói típusok
- szükséges erőforrások, előfeltételek
B. A civil kommunikáció és forrásteremtés online eszközei, működtetésük feltételei
- milyen platformokon érdemes kommunikálni a digitális univerzumban
- azokat hogyan lehet optimálisan és GDPR kompatibilisan működtetni (a weboldaltól a Facebookon és az e-mail marketingen át a Google-ig)
C. Mik az optimálisan működtethető adománygyűjtési csatornák Magyarországon
- célcsoport
- adománygyűjtési stratégia
- programalkotás
D. Csatornák, példák, tapasztalatok cserkész szemmel
E. Workshopok:
- Online elérhető szoftverek, kreatívok, online kommunikáció
- Kreatív szövegírás
- Adatbázis építés, piackutatás
- Támogatói szintek felállítása
A TTK-t az Imre herceg terv – közelebb egymáshoz projekt támogatja.