Gyakorlati tippek 1%-ot gyűjtő csapatok számára

Fedezd fel az adjukossze.hu-n lévő adatlapodat, tedd fel az infót a honlapotokra, használd a facebook-ot és az instát és az adóegyszázalék képgenerátort!

1. Fedezd fel az adjukossze.hu-n lévő adatlapodat!

Minden civil szervezet rendelkezik az adjukossze.hu-n egy adatlappal, amit szabadon szerkeszthet, használhat. Ha tehát nincs honlapotok, ez részben helyettesítheti, linkként ezt is megoszthatjátok bárhol. Ha pedig van, érdemes egy rólatok szóló “portfoliót” ide is feltölteni. Jól kereshető, szeretik a felhasználók. Itt találod pl. azokat, akiknek a nevében vagy leírásában szerepel a “cserkész” szó.

Előnye, hogy arról az oldalról egy gombnyomással letölthető az 1% rendelkező nyilatkozat, anélkül, hogy ti bármit foglalkoztatok volna vele. Amit innen tölthettek le, abban már a ti adószámotok is kitöltve szerepel.

Időzítés: január-február

 2. Tedd fel az infót a honlapotokra!

Ha van honlapotok, azon egyébként is fel kell tüntetnetek minden hivatalos szervezeti adatot, tehát az adószámot is. 

Érdemes ebben az időszakban (vagy állandóra) a főoldalra, oldalsó menüsávba vagy külön menüpontba feltüntetni egy 1% felajánlásra buzdító üzenetet és magát az adószámot. Ezt sokféleképpen kivitelezhetitek, lehet ez egy kép (alapszabály: mindig saját, jó minőségű fotókat használjatok, legalább 72 dpi), bejegyzés, mém, stb. 

Linkeljétek be ide a rendelkező nyilatkozatot, hogy egyből nyomtathassák is azt!

Tipp: használjátok az MCSSZ által fejlesztett 1% képgenerátort, ha nincs kapacitásotok plakátot szerkeszteni. Itt éritek el.

Időzítés: január-február

3. Használd a facebook-ot!

Cseréld le a borítóképet ilyenkor úgy, hogy jól olvasható legyen az egyesület/alapítvány neve és az adószámotok. (Ehhez is segítséget nyújt az 1% képgenerátor.)

Tűzz ki a hírfolyamba egy posztot, amiben minden szükséges adat (név, adószám) és link szerepel.

Időzítés: február-március

Néha posztolj is felajánlásra buzdító üzeneteket! Nem kell túlzásba vinni, de jó ha népszerűsítitek a lehetőséget. Találjatok ki kreatív tartalmakat! Miért pont nektek adják az összeget? Ti mire fogjátok költeni? 

Időzítés: az aktívabb tartalomgyártás szezonja inkább tavasz

Fun fact: éves szinten az adófizetők csaknem fele elmulasztja a felajánlást, így kb. 4 milliárd forint “ragad bent” az arra kijelölt támogatási alapban.

4. Használd az instát!

Ha van rá kapacitásotok, ott is kipróbálhatjátok a kampányolást.

Nincs Photoshop-guru a csapatban, de szívesen csinálnátok néhány képes tartalmat? Ezt az online, ingyenes szoftvert ajánljuk: canva.com; 

Ingyenes fotótárak pl.: pixabay.com, pexels.com, unsplash.com

Mit csinálhattok az online téren kívül?

  1. Tegyétek ki az erre vonatkozó információkat a csapatotthon bejáratához.
  2. Használjátok a kapcsolati tőkéteket, kérjétek meg a szülőket, ismerősöket, hogy nektek adják az 1%-t.
  3. Keressetek meg helyi cégeket, hogy bevihettek-e szóróanyagot vagy már az adószámotokkal kitöltött rendelkezési nyilatkozatot hozzájuk. A munkáltató összegyűjtheti a munkavállalói nyilatkozatait és mivel sok a bizonytalan adófizető, akár egy program keretében rávehetitek őket is a felajánlásra.  

A magánszemélyek szja-ból származó 1%-t olyan civil szervezetek gyűjthetik, akik szerepelnek a NAV regisztrált civil szervezeteinek listájában.

Arról, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnetek, hogy regisztrálhattok, milyen határidők és kötelezettségek kapcsolódnak az 1%-hoz, ebben az útmutatóban tájékozódhattok. 

Most, hogy ellenőriztétek, a csapathoz kötődő szervezet jogosult-e az 1% fogadására, lássunk néhány gyakorlati tippet, amivel talán nagyobb eséllyel növelhetitek az ebből származó bevételt.

Ha nincs saját egyesület/alapítvány mögöttetek, egyeztessetek a fenntartóval vagy népszerűsítsetek más cserkész kötődésű civil szervezetet. Például a Magyar Cserkészszövetséget (adószám: 19006705-2-41)! 🙂 

Minden év január-május közötti időszakában a civil szektor nagy harcot vív, hogy megnyerje magának az adófizetőket és minél több 1% felajánlást gyűjtsön be. Nagy tehát a csatazaj, nem is biztos, hogy megéri óriási energiákat és összeget kampányokra fordítani. Ettől függetlenül azért érdemes néhány alapintézkedést megtenni, hogy aki irányotokban elkötelezett, könnyedén nektek adhassa ezt az összeget. 

Ha egyszer megcsináljátok, utána éves szinten csak pár percet kell a frissítésre szánni. (Persze igény szerint… 🙂 )

Alapelvek, főbb szempontok:

  1. Használjátok az erőforrásaitokat! A (valaha volt) cserkészek, szülők, egyéb partnerek lehetnek “nagykövetek” és segíthetnek a gyűjtésben (akár online pl. megosztással, akár offline népszerűsítéssel).
  2. Az 1%-hoz kapcsolódó információk legyenek könnyen elérhetőek. 

Akár szövegesen, akár linkkel, de ne kelljen a felhasználónak keresgélnie őket. 

Mik a legfontosabb infók?

  • szervezet neve
  • adószáma
  • rendelkező nyilatkozat

+1: útmutató a felajánlás menetéről. Az MCSSZ által összeállított információkat itt éritek el.

  1. Legyen egyértelmű a kérésetek, ne kelljen gondolkodni, hogy mit is szeretnétek! Ha azt kéritek, hogy adják nektek az 1%-t, akkor ezt írjátok le! (Ez más adománygyűjtő akciókra is vonatkozik.)
  2. Bátran alkossatok egyedi, kreatív tartalmakat!
  3. A felajánlás határideje minden év május 20, érdemes tehát április-május folyamán intenzívebben kommunikálni róla.

Legyen az információ elérhető minden online csapatfelületen!

Az emberek nem szeretnek hosszasan keresgélni a neten 1-1 információ után, még az igazán elkötelezettek sem. Könnyítsétek meg a dolgukat és minden hozzátok kapcsolódó online felületen egyszerűen elérhető legyen a civil szervezetetek neve és adószáma. 

Sok sikert!